torsdag 20 oktober 2011

Får en dam i min ringa ålder ha shorts?

Efter mycket velande köpte jag hem ett par höstiga tweedshorts. Har svårt att vänja mig vid kombinationen av strumpbyxor och shorts. Är det snyggt eller ser man ut som Angus fast med vissa böjelser? Nu har tweedshortsen legat till sig i påsen i snart två veckor. Antingen ska de på, eller så ska de tillbaka till butiken. Vet bara inte om jag blev så mycket klokare av expertpanelens åsikter.

"Ja, men INTE med storkben till! Och absolut inte kortare för då ser det ut som att du leker 16-åring." maken (40 nästa år). Okej, han typ hatar orangefärgade strumpbyxben.

"Neeeej! Fuult!"stönade barn nr 2 (13 år). Ouch.

"Tja, inte värre än kjol i alla fall." barn nr 1 (16 år). Va? Lika bra eller lika illa?

"Men du har ju sagt att VI inte får ha shorts på vintern!?" barn nr 4 (8 år). Oops.

"Ja, ja... Flytta på dig nu!" barn nr 3 (11 år), som ville fortsätta se på Simpsons. Sorry, sorry.

4 kommentarer:

  1. Haha, vilken fantastisk goood hjälp du får... Jag fick kämpa länge också med shortsfrågan, köpte ett par förra året och jag var tvungen att vänja mig liiite, de ska på snart igen och jag vet att jag kommer känna mig liiite obekväm sedan går det över. Kör strumpor med lite dovare färg på försök. Jag hade mörklila vet jag, det kändes rätt ok. Det är snyggt med shorts! Mitt svar är JA Mrs J - du kan absolut ha shorts. På vintern också.
    ps jag gillar dina outfits - så fint mörkorangea strumps till den mörkgrå kjolen!! Och Westerlindklänningen!! Fiiin Mrs J!

    SvaraRadera
  2. Hjälpsamma familjen liksom... Tack för en VETTIG åsikt ;-)! Tror också på mörka ben till shortsen.

    SvaraRadera
  3. Hehe... Grabbar och deras syn på kläder. :-)

    Får en man i min ringa ålder ha shorts på vintern?
    Självklart. Jag har upptäckt hur jäkla bekvämt det är med shorts och strumpbyxor och tycker faktiskt att det är helt OK på män också.

    Nämnas kan ju att jag har fått en hel del positiva kommentarer att jag ser cool ut och att det är kul med en annorlunda stil.

    Låt inte din ålder och dina hjärnspöken hindra dig från att använda shortsen. jag tycker kvinnor i shorts och strumpisar är sypersnygga så länge kombinationen är genomtänkt.

    Kör hårt.

    SvaraRadera
  4. Tack för synpunkterna herr N! Oavsett min ringa ålder blev tweedshortsen och jag inte vänner med varandra. Mina ben klär trots allt bättre i kjolar, än i shorts!

    SvaraRadera