fredag 4 juni 2010

Snäll eller snål?

Igår ringde nästa hyresgäst som ska ta över lägenheten. Vi har inte hört ett ljud ifrån dem förrän nu. De undrade hur snart de kunde få ta lägenheten. De hade insett att 1 juli var på en torsdag och var lite stressade över att behöva flytta på en vardag och dessutom bara ha en dag på sig.

Min haka föll i bordet och jag föll av stolen. Lägenheten erbjöds from 15 juni, men nästa hyresgäst tackade ja först from 1 juli. Alltså måste vi ha kvar lägenheten hela juni. Vi betalar hyra, parkering, el, försäkring och internet för hela månaden. Att slippa lägenheten halva juni hade sparat oss en del tusenlappar. Flyttstäd är bokat till slutet av juni. Vindsförrådet har vi ingen brådska att tömma.

De hade kunnat ha två veckor på sig men var för snåla för att betala dubbel hyra. Då kan de egentligen skylla sig själva tänker jag. När jag sa att de möjligen kunde få lägenheten, men inte vindsförrådet, en eller två dagar i slutet av juni svarade personen rätt surt att de faktiskt behövde förrådet med. Nu känns det inte alls det minsta intressant att släppa in dem gratis längre.

Dessutom har våra otroligt trevliga grannar fått en rejäl vattenskada i sitt badrum. De ska få låna duschen i vår lägenhet under resten av juni. Och whiskytaktiken funkade så vi har flytthjälp imorgon!

5 kommentarer:

  1. Vilka töntar! Vägra gå med på nåt, kör i din takt tycker jag...

    SvaraRadera
  2. Suck, man upphör aldrig att förvånas över somliga människor...jag säger som Pia, våga vägra!

    SvaraRadera
  3. Amen ååååh, ökentrist!!!! Jag är så himla konflikträdd men här är det nog bäst av vara lite sträng - på ett trevligt sätt... jesus vilken mes jag är. Kör.

    SvaraRadera
  4. Vilka snåla idioter!! Låt dem sura HELA juni ut!!

    SvaraRadera
  5. Tack för stödet hörni! Jag är nog en aning konflikträdd jag med, så jag låter bli att svara i telefonen...

    SvaraRadera