fredag 18 juni 2010

Om om & egentligen

Egentligen skulle jag ha varit i USA med maken nu, om vi inte hade köpt ett hus alltså. Han måste åka i jobbet. Det var planerat lång innan husköpet. Det kändes inte rimligt att vi båda skulle resa bort mitt i flytten. Jag är hemma och rensar i röran.

Egentligen är barnens fotbollsmatcher makens jobb. Fotboll är bland de tråkigaste jag vet i sportväg. Inte värre än en spik i foten kanske, men nästan. Om jag hade fått välja så hade jag nästan kunnat tänka mig den där spiken istället... Nu råkar det såklart vara fotbollscup den här helgen och nioåringen är med. Om det är fotbollscup så regnar det. Det slår helt enkelt inte fel! Idag rullades gräsmattan ut på vår tomt. Så genialiskt! Gräsmattan behöver mycket vatten. Tack vare fotbollscupen kommer det att regna på den nyutrullade gräsmattan hela helgen!

Egentligen vill barn nr 4 ha en lillebror. Eller en katt. Barn nr 1 vill ha ett piano, annars duger katt eller lillebror. Barn nr 2 och 3 väljer katt. Någon lillebror är inte inplanerad, så det får nog bli en katt i så fall. Maken säger nej till såväl lillebror som katt. Barnen föreslog att vi genomför en stor omröstning under makens frånvaro. Då vinner vi och hinner skaffa katt medan maken är bortrest. Sönerna har sedan länge bestämt att en eventuell lillebror skulle heta Kent, så får får katten heta det istället. Fatta så förvånad maken skulle bli! Om han kommer hem och så bor katten Kent här!

2 kommentarer:

  1. Önskningar om katt kommer och går också på detta bygget. Jag är totalt kallsinnig. Nope, det blir ingen katt och då ska man veta att jag har haft katt en gång i tiden och verkligen gillar katter. Men nej. Kallsinning morsa ;)

    SvaraRadera
  2. Jag är nog väldigt lättövertalad vad gäller katter! Ormar och spindlar skulle jag aldrig gå med på.

    SvaraRadera