tisdag 27 april 2010

It ain't over 'til the fat lady sings

Det är helt enkelt hiskligt rörigt här hemma. Katten på råttan, råttan på repet...

För några veckor sedan fyndade jag en imperialsäng på blocket. För att få plats med den blev vi tvungna att montera ner halva lagerhyllan på kontoret. Skrivbordet fick sjuåringen låna. Hans skrivbord hamnade i vardagsrummet, halvt framför TVn. Sängen ska äldste sonen ha. Jag är lite småskraj att den ska vara svår att få uppför trappan till hans blivande rum. I värsta fall får vi hissa upp och in den via balkongen. Sjuåringens skrivbord extraknäcker just nu som keyboardställ, för det riktiga stället gick ju åtminstone att fälla ihop.

Sedan fyndade jag en spegelbyrå. Den lyckades vi klämma in i ett hörn i vårt sovrum. Att maken fick två sängbord på sin sida är smällar man får ta. Ett skrivbord jagade jag iväg svärföräldrarna att hämta på en antikaffär där de bor. Bad väldigt snällt att få det levererat först i juli.

Nu i helgen släpade vi hem en fatboy. Tolvåringen har väldigt bestämda åsikter om inredningen i sitt rum. Han vill ha plats för dator, gitarrer och en fatboy. Får han bara en fatboy så behöver han knappt någon säng, typ. Vi har sagt nej till fatboy pga priset som känns väl så saftigt just nu. Men så råkade jag hitta en på blocket och prutade ner priset till halva nypriset. Alltså har vi för tillfället en gigantisk fatboy mitt i vardagsrummet.

Idag är det fem veckor kvar till flytt. En jäkla tur att vi har dubbelt boende hela juni. Det lär behövas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar